Seda Sayan'ın Programına RTÜK'ten 544 Bin TL Ceza

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu'nun, Show TV'ye "boynuz" işareti ve "Perili Ev" yayınları nedeniyle toplam 839 bin TL ceza kestiği açıklandı.

Haber albümü için resme tıklayın

RTÜK raporunda, Seda Sayan'ın programı, reyting uğruna kadını aşağılayan ifadelere yer verilmekle eleştirildi.

"BOYNUZ İŞARETİNİ ALKIŞLATTI"

RTÜK uzmanları Show TV'de Seda Sayan'ın sunduğu, "Evleneceksen Gel" adlı program hakkında hazırladığı raporda Hüseyin ile İkbal adlı kişilerin evlenme diyaloglarının mevzuata aykırı olduğunu belirledi. Hüseyin adlı kişinin 25 yaşında bir kadını istediğini belirtmesi üzerine izleyiciler arasında bir kadının bağırdığı ve söylediklerinin biplendiği dile getirilen raporda, "Kamera bu kadını gösterdiğinde kadın iki elini kafasının üstüne koymuş parmaklarını sallamakta ‘boynuz' işareti yapmaktadır" ifadelerine yer verildi.



"KADINI REYTİNG İÇİN AŞAĞILATTI"

Boynuz işareti yapan kadını Seda Sayan'ın alkışlattığı tespitine de yer verilen raporda şöyle denildi:

"Hüseyin Bey, kadını parayla satın alınabilecek, seçme hakkı olmayan bir varlık olarak görmekte ayrıca 40 yaşından sonra kadınların işinin bittiğini düşünmekte ve kadının varlığını hiçe saymaktadır. Programın sunucuları yeni başlayan programın reytinglerinin artması uğruna kadını bu şekilde aşağılayan ifadelerin sarfedilmesine engel olmamıştır."

544 BİN TL CEZA

Üst Kurul, kadınların aşağılandığı ve insan onurunun zedelendiği tespitini yaparken, Seda Sayan'ın sunduğu, "Evleneceksen Gel" adlı program nedeniyle Show TV'ye 544.648 TL para cezası kesti.

SHOW'A CEZA YAĞMURU

Üst Kurul ayrıca, Ana Haber bülteninde "Büyükada'da sırlarla dolu ev" başlıklı bir haber nedeniyle Show TV'ye ceza verdi. RTÜK raporunda, "Söz konusu haberde Osmanlı ordusunun görev yapan Alman bir generale ait olduğu iddia edilen metruk bir ev konu edilmiştir. Haber muhabirin evle ilgili anlatılan gizemli hikayeleri aktararak evin içini gezmesi, yıkık ve kırık camları, kapıları ve zemini izleyiciye göstermesi şeklinde kurgulanmıştır. 'Perili' olduğu iddia edilen evle ilgili yapılan haberde efekt kullanıldığı tespit edilmiştir" denildi. Üst Kurul, haberin "yayınlarda abartılı ses ve görüntüye, doğal sesin dışında efekt ve müziğe yer verilemez" hükmünün ihlal edildiğine hükmetti.

Üst Kurul perili ev haberi nedeniyle Show TV'ye 294.425 TL ceza uyguladı. Böylece RTÜK Show TV'ye iki yayın nedeniyle toplam 839 bin TL ceza kesmiş oldu. 

09 Şub 2015 - 14:53 - Magazin


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Canlı Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Canlı Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Canlı Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Canlı Haber değil haberi geçen ajanstır.




Anket Kanal İstanbul Yapılmalı Mı ?