Koronavirüs tedavisinin ardından bu ağrılar varsa doktora başvurun!

Koronavirüs tedavisi gördükten sonra kalça ağrısı çekenlerin doktora başvurması gerektiğini belirten Prof. Dr. İbrahim Azboy, "Çünkü koronavirüs (Kovid-19) tedavisinde kullanılan kortizonun uzun süreli ve yüksek doz uygulanması kas-iskelet sisteminde ciddi yan etkilere sebep olabiliyor" dedi.

Cihan Kayalı
Cihan Kayalı Tüm Haberleri

Koronavirüsün etkileri tedavinin ardından bile insanı rahat bırakmıyor. Koronavirüs tedavisi gören kişilerin kortizon aldığını belirten Prof. Dr. İbrahim Azboy, olası bir kalça ve eklem ağrısı olan kişilerin doktora başvurması gerektiğini belirtti. Azboy söz konusu tedavide kullanılan kortizonun uzun süreli ve yüksek doz uygulanmasının kas-iskelet sisteminde ciddi yan etkilere sebep olabildiğini kaydetti.

KAS VE İSKELET SİSTEMİNDE AĞRI!

Prof. Dr. İbrahim Azboy, koronavirüsün tedavisinin ardından kişide kas-iskelet sisteminde komplikasyonlarına neden olabileceğini belirtti. Azboy, Kovid-19'un sebep olduğu sitokin fırtınasına karşı durumu kritik olan bazı hastaların kortizonla tedavi edildiğini, bu ilaçların çok yararlı olduğunu ancak dikkat edilmesi gereken önemli bir husus olduğunu belirtti.

“EN SIK KALÇA EKLEMİNDE RAHATSIZLIK GÖRÜLMEKTEDİR”

Konu hakkında konuşan Azboy, şu ifadeleri kullandı, "Yüksek doz ve uzun süren kortizon tedavisinin bazı hastalarda kemiği besleyen kan damarlarında kan akımının azalmasına veya duraklamasına neden olarak o bölgedeki canlı kemik dokusunun canlılığını kaybetmesine neden olabilmektedir. Bu hastalık avasküler nekroz olarak adlandırılmaktadır. En sık kalça ekleminde eklemde avasküler nekroz görülmektedir. Ancak diğer eklemlerde de bu hastalık ortaya çıkabilmektedir. Kalça avasküler nekrozunun ilk belirtisi genellikle kasıkta hissedilen zaman zaman dize doğru yayılan kalça ağrısıdır. Bu hastalık zamanla yürüme mesafesinde kısalma ve kalça fonksiyonlarda kısıtlanmaya yol açmaktadır."

“KALÇA AVASKÜLER NEKROZ GÖRÜLME SIKLIĞI ARTIYOR”

Azboy kısa süre önce ortaya çıkan bir hastalıktan bahsetti. Yapılan çalışmayla ilgili bilgi veren Azboy, kortizonla tedavi edilen şiddetli akut solunum sendromulu (SARS) 539 hastanın steroide bağlı kalça avasküler nekroz görülme sıklığının yüzde 24 olarak bildirildiğini belirtti. Azboy, SARS tedavisinde kortizonun yaygın olarak kullanıldığını belirterek, "SARS'lı bazı hastalar kortizon kullanımının bir sonucu olarak avasküler osteonekroz riski ile karşı karşıyadır. Daha yüksek dozlarda ve daha uzun süreli kortizon tedavisi gören Kovid-19 hastalarında avasküler nekroz gelişme riski daha yüksektir" ifadelerini kullandı.

ERKEN TANI VE TEDAVİ ÇOK ÖNEMLİ

Kalça avasküler nekrozunda erken tanı ve tedavinin önemli olduğunu kaydeden, Azboy, sözlerini şöyle sürdürdü: "Avasküler nekroza erken dönemde tanı konduğunda canlığını kaybetmiş kemik dokusunun kemik grefti ve kök hücre yöntemleri ile tedavi şansı olabilmektedir. Ancak kalça ekleminde çökme olduğunda kalça ekleminde kireçlenme (osteoartrit) gelişmektedir. Bu durumda hastalara kalça protezi ameliyatı gerekli olmaktadır. Bu nedenle korona hastalığını geçirip kortizon tedavisi almış olan hastaların kalça ağrılarını önemsemeleri ve vakit kaybetmeden ortopedi ve travmatoloji uzmanlarına başvurmaları yararlı olacaktır."

06 May 2021 - 11:50 - Yaşam


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Canlı Haber Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Canlı Haber hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Canlı Haber editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Canlı Haber değil haberi geçen ajanstır.




Anket Kanal İstanbul anket Yapılmalı Mı ? Yapılmamalı mı ?